sklep dentystyczny

Jak zabezpieczyć dentystę przed COVID-em?

Dziś praktycznie każdy sklep dla gabinetów stomatologicznych posiada szereg środków, które mają pomóc stomatologowi zabezpieczyć się przed skutkami zarażenia COVID-19. Z jakich akcesoriów może taki specjalista skorzystać i dlaczego mają one często charakter wielopłaszczyznowy?

Środki ochrony bezpośredniej

W zasadzie w ofercie takiego sklepu powinien znaleźć się komplet rozwiązań, których celem jest ochrona specjalisty przed zarażeniem. Podstawą jest oczywiście maseczka, która – zależnie od wariantu – może mieć formę jednorazową lub wielorazową (np. z wymiennym filtrem). Ważnym elementem tegoż asortymentu są również – często krytykowane – przyłbice, które jednak są dużo wygodniejsze od zwykłych maseczek. Nie można też zapominać, że zaopatrzenie gabinetu stomatologicznego winno też obejmować fartuchy ochronne i to zarówno w wersji jednorazowej, jak i wielorazowej.

Środki ochrony pośredniej

Dentysta w swej pracy nie może się ograniczać wyłącznie do zabezpieczania siebie przed transmisją wirusa. Równie istotne jest to, aby chronić przed tym pacjentów. Dlatego sklep powinien dostarczyć mu sprzęt, dzięki któremu wnętrze gabinetu i znajdujące się w nim narzędzia stomatologiczne będą bezpieczne. Oczywiście pierwszym skojarzeniem jest w tym przypadku preparat do zwalczania wirusów i bakterii. Należy nim pokryć nie tylko określone przedmioty, ale też – jeśli to konieczne – niektóre narzędzia, fotele, stoliki itd. Warto też zaopatrzyć się w autoklaw do sterylizacji przyrządów stomatologicznych.

Wielowarstwowa ochrona

W ograniczaniu transmisji wirusa najważniejsze jest to, aby zapewnić użytkownikowi wielowarstwową ochronę przed patogenami. Fakt, nie jest to proste, ale połączenie np. maseczki, przyłbicy i fartucha (zakrywającego całe ciało), jest w tym przypadku bardzo wskazane. Oczywiście nie można zapominać o tym, że sklep akcesoria stomatologiczne nie mogą ograniczać ruchu dentysty i jego zdolności do świadczenia usług.

Reasumując, bezpieczeństwo jest ważne. I to zarówno w odniesieniu do stomatologa, jak i jego pacjentów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *